04.11.2011 rok. Nadal się poznajemy, mówimy o zainteresowaniach i sprawdzamy wzajemne zaufanie. Z zawiązanymi oczyma przy pomocy seniorki / juniorki juniorka / seniorka musi pokonać tor przeszkód.
|
Juniorki prowadzą seniorki |
|
Seniorki prowadzą juniorki |
|
Widać, że zabawa jest miła dla obu pokoleń |
|
Szczęśliwe po zakończonej zabawie |
W podsumowaniu wszystkie stwierdziły, że czuły się bezpiecznie, bo bliskość prowadzącej osoby dodawała otuchy i spokoju. Większość woli prowadzić niż być prowadzoną. Mamy indywidualistów i praca z nimi jest twórcza i ciekawa.
Na tych samych zajęciach Edyta zorganizowała "burzę mózgów" na temat filmu. Po uporządkowaniu wypowiedzi temat przedstawia się następująco: film to sztuka wielotworzywowa, na którą składają się obrazy, słowa, muzyka, a także dźwięki naturalne. Scenopis filmowy (drehbuch) zawiera szkic fabuły, dialogi, charakterystykę postaci i scenerii zdarzeń. Dobry scenopis musi być precyzyjny i przejrzysty. Udana adaptacja filmowa nie polega na drobiazgowym odtworzeniu fabuły powieści, ale na zachowaniu atmosfery twórczości pisarza.
Przystąpiliśmy do pracy w zespołach. Grupy otrzymały ten sam tekst: fragment powieści Kurczoka "Gnój", 20 minut na sporządzenie scenopisu. Potem nastąpiła prezentacja.
|
Edyta prowadzi zajęcia |
|
Grupy pracują |
Ciekawe ćwiczenie, z którego wypływa wniosek: film jest to koncepcja twórcza scenarzysty i reżysera. Na koniec tradycyjnie zatańczyłyśmy Labadę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz